خانه / دندانپزشکی و درمان ریشه / توصیه های درمانی / توصیه های بعد از درمان ریشه (عصب کشی)
درد دندانی

توصیه های بعد از درمان ریشه (عصب کشی)

– درمانی که برای شما انجام شده است “درمان کانال ریشه” است که در اصطلاح عام عصب کشی نامیده می شود.

– بعد از اینکه بی حسی دندان شما از بین رفت، ممکن است درد دندان شما شروع شود. در صورتی که منع مصرف خاصی از طرف پزشک ندارید و دارویی از طرف دندانپزشک برایتان نسخه نشده است، می توانید از قرص ایبوپروفن 400 میلی گرم هر شش ساعت یکبار برای کنترل درد استفاده کنید. داروها را در اسرع وقت شروع کنید.

– گاهی بعد از درمان ریشه، با درد و تورم شدیدی در روزهای بعد از درمان، مواجه می شوید. ممکن است، التهاب به حدی شدید باشد که حتی نتوانید دندان های خود را روی هم قرار دهید. این مشکلات، ربطی به موفقیت درمان شما ندارد و به زودی برطرف می شود. حتماً در این شرایط داروهای تجویز شده را استفاده کنید و اگر دارویی برایتان تجویز نشده است با دندانپزشک خود تماس بگیرید. در موارد درمان مجدد ریشه (عصب کشی مجدد) و در صورت درد شدید قبل از شروع درمان، درد و تورم بعد از درمان بیشتر قابل پیش بینی است.

– مسواک زدن و استفاده از نخ دندان منعی ندارد. فقط روی پانسمان موقت را با مسواک نسابید و نخ دندان را در ناحیه پانسمان وارد نکنید.

– تا قبل از رفع بی حسی، به خصوص در فک پایین، ممکن است موقع غذا خوردن گونه و زبانتان را گاز گرفته و زخم کنید. منتظر رفع بی حسی شوید و از غذاهای نرم شروع کنید. اگر در باز شدن فک مشکل دارید، از هوله گرم و ماساژ آرام در ناحیه درد استفاده کنید.

– پانسمان روی دندان شما موقت بوده و در اسرع وقت ،بعد از خاتمه درمان ریشه،باید پر شود یا درمان پروتزی روی آن انجام گیرد. در مورد نیاز به روکش با دندانپزشک مربوطه مشورت کنید ولی در نظر داشته باشید بیشتر دندان های عصب کشی شده نیاز به روکش پیدا می کنند. اگر پانسماتان افتاد در اسرع وقت برای پانسمان مجدد مراجعه کنید، روی دندان نباید باز بماند.

– می دانیم درمان ریشه (عصب کشی) تجربه خوشایندی ممکن است برای شما نباشد. ترس ها و نگرانی های شما را در مورد درمان درک میکنیم ولی تلاشمان این است،بهترین و کم عارضه ترین تجربه عصب کشی شما را ارائه کنیم.

– در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید با شماره کلینیک یا شماره مستقیمی که در اختیارتان قرار می گیرد -در ساعات پیشنهاد شده- تماس بگیرید.

– برای پاسخ سوالات خود در مورد درمان ریشه (عصب کشی) می توانید به وبسایت من (Drmorsali.com) مراجعه کنید، نظر بگذارید، ای میل بزنید یا بین ساعات هشت تا یازده شب با شماره مستقیم، سوالات و نظرات خود را با من مطرح کنید.

برای وقت ویزیت یا درمان از قسمت تماس با من می توانید با منشی صبح و بعد از ظهر شش روز هفته (به جز جمعه) هماهنگ شوید.

دکتر علی مرسلی متخصص درمان ریشه

دندانپزشک – متخصص درمان ریشه – بورد تخصصی اندودانتیکس
کرج:خیابان شهید بهشتی جنب شهرکتاب مرکزی ، ساختمان پزشکان نور واحد20/تهران،پل گیشا02188283006

1. دکتر علی مرسلی