خانه / خدمات دندانپزشکی / حساس بودن دندانهایتان شما را اذیت می‌کند؟به دنبال درمان حساسیت هستید؟
حساسیت دندانی

حساس بودن دندانهایتان شما را اذیت می‌کند؟به دنبال درمان حساسیت هستید؟

5 (100%) 1 vote

حساس بودن دندان ها به ترشی،شیرینی، بستنی و … مشکل خیلی از مردم است.برای حساسیت دندان شما راهکارهای درمانی وجود دارد :

خدمات دندانپزشکی که متخصص درمان ریشه ارائه می‌دهد شامل درمان‌ها یا راهکارهای درمانی برای حل این مشکل مراجعین می‌باشد.درد دندانی انواع مختلفی دارد، برای اینکه بیشتر درباره انواع دندان درد بدانید این مطلب را بخوانید.

در اولین مرحله بررسی علت حساسیت دندان شما ما سلامت عصب ریشه و سلامت اجزای دور دندان ( پالپ و پریودنتال) را بررسی می‌کنیم.اگر دندان شما فاقد پوسیدگی یا پرکردگی باشد و سابقه ضربه یا مشاهده و تشخیص ترک در معاینات ما مسجل نشود، به سراغ تشحیص و درمان حساسیت دندانی می‌رویم.

اما اگر دندان شما بعد از پرشدن حساس شده باشد قضیه فرق میکند. در این صورت بعد از اینکه زمان لازم برای انتظار کاهش حساسیت بعد از پرشدن سپری شده باشد، خالی کردن و پرکردن مجدد دندان با عایق بندی یا عصب کشی دندان را ممکن است برحسب شرایط انتخاب بکنیم.

مطلب «درد دندان بعد از پرکردن دندان را » را از اینجا بخوانید .

دکتر علی مرسلی ،متخصص درمان ریشه

اگر دندان شما پوسیده باشد، ترمیم دندان یا عصب کشی و ترمیم( برحسب تشخیص و شرایط دندان شما) صورت میگیرد.
– اولین سوالی که ما از مراجعین با شکایت از حساسیت دندان می‌پرسیم این است که « کی» حساسیت دندان برایشان اتفاق می‌افتد و با چه چیزهایی تحریک می‌شود.
– مدت درد و حساسیت چه قدر طول می‌کشد
– چه قدر این حساسیت کیفیت زندگی فرد را تحت تأثیر قرار داده است؟ شاید به اینکه توجه نکرده باشید که اختراع یخچال و استفاده از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های داخل یخچال به دو قرن اخیر برمی‌گردد…دندان‌های ما در طی دوران تکامل برای این غذاهای خیلی سرد ( مانند بستنی وسط چله تابستان!) تکامل نیافته‌اند.بنابراین در بسیاری از افراد سرد شدن، درد تیز و حساسیت موقع خوردن یک خوردنی خیلی سرد مثل بستنی چندان غیرطبیعی نیست! سؤال اساسی این است که چه قدر این حساسیت کیفیت زندگی شمارا تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ چه کتر علی مرسلی ،متخصص درمان ریشهقدر اذیتتان می‌کند.درصورتی‌که جواب شما به این سؤال «خیلی» باشد، آن موقع است که ما راهکارهای درمان حساسیت دندانی را برای شما به اجرا درمیاوریم که شامل یک سری درمان‌ها در مطب و یک سری تجویزها( مانند ژل، دهان‌شویه و …) در منزل است.
– آیا دندان حساس باید عصب‌کشی شود؟ پاسخ خیر است! عصب‌کشی آخرین کاری است که بعد از طی مراحل درمان برای دندان‌های حساس شما صورت می‌گیرد. این که عصب کِشی درست یا عصب کُشی؟ این مطلب را بخوانید.

برای درمان حساسیت دندانی خود شش روز هفته( به جز جمعه و ایام تعطیل) با منشی مرکز دندانپزشکی ما از اینجا تماس بگیرید تا ویزیت شده و حساسیت دندانی شما بررسی و درمان شود .

در مورد حساسیت دندانی ، علت ها و راهکارهای درمانی به طور مشروح  مطلب مرا در اینجا بخوانید .در مورد حساسیت دندانی ناشی از غذاها به اینجا مراجعه کنید .

در مدت طول مدت درد دندان بعد از عصب کشی این مطلب را بخوانید.

برای اینکه بدانید چه عوامل و غذاهایی عامل حساسیت دندان شما هستند اینجا مراجعه کنید .