خانه / در حاشیه / ایمپلنت و ناتوانی ج ن س ی!( ربط موارد بی ربط به هم در دندانپزشکی)
رابطه ایمپلنت و نواتوانی!
رابطه ایمپلنت و ناتوانی

ایمپلنت و ناتوانی ج ن س ی!( ربط موارد بی ربط به هم در دندانپزشکی)

گاه پیش می‌آید مراجعین دندان‌پزشکی چیزهای بی‌ربطی را به درمان‌های دندان‌پزشکی نسبت می‌دهند. بعضی از این موارد در واقع دو رویداد بی‌ربط به‌هم است که از قضا در یک فاصله زمانی نزدیک به اتفاق افتاده است. شما ممکن است دندانتان را پرکنید و دو روز بعد ناراحتی قلبی پیدا کنید! این دو نمی‌تواننند الزاما رابطه علت معلولی داشته باشند! در برخی موارد هم بیمار در تلاش است علتی برای مشکلات خود پیدا کند و تنها علتی که به ذهنش می‌رسد درمان‌های دندان‌پزشکی است! در این مطلب به چند مورد از این نمونه‌هایی که خود یا همکاران شاهد آن بوده‌اند، اشاره می‌شود.

ایمپلنت‌های ناتوان کننده!
بیمار چند واحد ایمپلنت گذاشته بود. جراحی ایمپلنت می‌تواند عوارضی برای بیماران ایجاد کند. مثلا در فک پایین در صورتی که در مجاورت عصب، جراحی صورت گیرد، برای مدتی بی‌حسی گوشه لب یا زبان احساس شود. در فک بالا سینوس درگیر شود و…
ولی موردی که یکبار برای یکی از همکاران پیش آمد از همه جالب‌تر بود! بیمار مدتی بعد از جراحی ایمپلنت ادعا می‌کرد که بعد از قرار گرفتن ایمپلنت‌ها دچار ناتوانی جنسی شده است! دکترش سعی می‌کرد با دلیل و منطق ثابت کند این دو نمی‌توانند با هم ارتباطی داشته باشند!

کشیدن دندان عقل و آسیب به شبکیه چشم!
بیمار دندان عقلش را می‌کشد، از قضای اتفاق یک هفته بعد چشمش دچار مشکل مشکل می‌شود. چشم پزشک می‌گوید شبکیه چشم بیمار مشکل دارد و باید چشمش را جراحی کند! بیمار درمان چشمش را ول کرده است و به دنبال شکایت از دندان‌پزشک است که با کشیدن دندان شبکیه چشم او را معیوب کرده است!

اختلال حس بویایی بعد از رینوپلاستی!
جراح فک و صورت دماغ بیمار را جراحی می‌کند. بیمار از ظاهرش راضی است. ولی حس بویایی‌اش مختل شده است! می‌گوید که چندین بار غذا را موقع آشپزی در خانه سوزانده است و قادر به حس بو‌ها نیست! متاسفانه تستی هم که بتواند به طور دقیق بگوید بویایی بیمارآسیب دیده باشد و اینکه چند درصد آسیب دیده باشد به طور روتین وجود ندارد! احتمالن در نظام پزشکی قبل از صدور حکم باید بیمار را ناگهان با بوی فاضلاب غافلگیر کنند و عکس العملش را ببینند!

زانو درد بعد از عصب کشی!
بیمار خانم مسنی است که ادعا می‌کند زانو دردش بعد از عصب کشی دندانش بد‌تر شده است! دکتر البته حرف او را قبول دارد! دندان‌پزشک توضیح می‌دهد که چون درد شدید دندان داشته است، زانودرد مزمنش را زیاد احساس نمی‌کرده است. ولی بعد از درمان دندان و برطرف شدن درد شدید دندانش، دوباره زانو دردش اذیتش کرده است!

خواب آلودگی و نئشگی بعد از تزریق بی‌حسی!
بیمار ادعا می‌کند که بعد از تزریق بی‌حسی دچار کرختی و نئشگی شده است! به طور کلی بیماران بین بی‌حسی و بی‌هوشی تمایز زیادی قائل نمی‌شوند و گاهی این دو را با هم اشتباه می‌اندازند! البته کسانی هم هستند که به طور کلی با هر آمپولی احساس سرخوشی می‌کنند!

کشیدن دندان و ابتلا به سرطان
طرف دندانش را می‌کشد، در چند هفته الی چند ماه به سرطان مبتلا می‌شود! ذره‌ای تردید هم نداریم که اتفاقی این دومورد نمی‌توانند با هم اتفاق افتاده باشند! تمام دوستان و آشنایان اما می‌دانند که باید احتیاط به خرج دهند، چون کشیدن دندان باعث می‌شود سرطان بگیرند و بمیرند!

دندانپزشک – متخصص درمان ریشه – بورد تخصصی اندودانتیکس
کرج:خیابان شهید بهشتی جنب شهرکتاب مرکزی ، ساختمان پزشکان نور واحد20/تهران،پل گیشا02188283006