خانه / خدمات دندانپزشکی / دندانپزشکی برای زنان باردار در دوران حاملگی
عصب کشی در دوران بارداری
دندانپزشکی در بارداری

دندانپزشکی برای زنان باردار در دوران حاملگی

در بارداری آیا می‌شود به دندانپزشکی مراجعه کرد؟

این یک سؤال تکراری است که بارها و بارها از ما دندانپزشکان پرسیده می‌شود. به شما اطمینان می‌دهیم در بارداری شما نه تنها می‌توانید به دندانپزشک مراجعه کنید، بلکه باید به دندانپزشک مراجعه کنید!
درد باعث تولید کاتکول آمین‌های التهابی می‌شود. افزایش این کاتکولآمین‌ها در زنان باردار مضر می‌باشد.دندان‌درد هم یکی از شدیدترین دردهایی می‌تواند باشد که یک خانم باردار در طی دوران بارداری می‌تواند با آن مواجه شود. بنابراین منطقی است که در دوران بارداری برای سلامت خانم باردار و جنین،خانم باردار درد شدید و طاقت‌فرسا نداشته باشد. علاوه بر این ارتباط بین بیماری‌های دهان و دندان مانند بیماری‌های پریودنتال با کاهش وزن جنین و … در برخی مطالعات نشان داده‌شده است. با این تفاسیر منطقی است که خانم‌های باردار در طی دوران بارداری درد دندان نداشته باشند یا اگر دارند آن را درمان کنند.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی درمان‌های دندانپزشکی توسط ما دندانپزشکان برای خانم‌های باردار به‌راحتی ارائه می‌شود.شما می‌توانید در مورد انجام عصب‌کشی در بارداری روی این مطلب کلیک کنید.

قبل از بارداری:

قبل از بارداری چکاپ کامل دندانپزشکی برای خانم‌هایی که تصمیم به حاملگی و بچه‌دار شدن دارند به‌طور اکید توصیه می‌شود.برای این‌که در طول دوران بارداری به مشکلی مواجه نشوید و فرزند سالمی به دنیا بیاورید حتماً معاینات دندانپزشکی را قبل از مبادرت به بارداری نزد یک دندانپزشک متبحر انجام دهید.
در مورد مشکلاتی که در حین حاملگی در دهان و دندان‌های خود ممکن است با آن‌ها مواجه شوید و راه‌های پیشگیری و درمان آن‌ها این مطلب را بخوانید.

دندانپزشکی در دوران بارداری

بعد از بارداری:

بعد از بارداری هم ممکن است که در انجام درمان‌های دندانپزشکی با مشکلاتی مواجه شوید.یک مشکل رایج، در مادرانی است که به فرزندان خود شیر می‌دهند و از این نگرانی دارند که مواد یا داروهای تجویزشده توسط دندانپزشک در شیرشان ترشح‌شده و برای نوزاد نورسیده مشکلات سلامتی ایجاد کند. بالطبع اگر دندانپزشک بداند که خانمی در حال شیر دادن است، از داروهایی استفاده می‌کند که در شیر ترشح نمی‌شوند یا تمهیداتی در نظر می‌گیرد که سلامت مادر و نوزاد هر دو تضمین شوند.
برای خواندن جزئیات اقدامات دندانپزشکی در خانم‌ها در دوران شیردهی این مطلب را بخوانید.

خدمات دندانپزشکی برای خانم‌های باردار در دوران حاملگی:

مرکز ما این آمادگی را دارد که برای کلیه‌های خانم‌های باردار با رعایت ایمن‌ترین شرایط ممکن از جمله رادیوگرافی دیجیتال با روپوش و گردنبند سربی، دستگاه آپکس یاب که در خیلی از موارد نیاز به اشعه ایکس را کم می کند و تجهیزات ارائه درمان سریع و ایده آل، انواع درمان‌های دندانپزشکی و عصب کشی را ارائه کند. برای دریافت توضیحات و هماهنگی وقت قبلی با کلیک روی این لینک با ما تماس بگیرید.

از طریق اینجا وقت حضوری می توانید بگیرید. قبل از مراجعه برای عصب کشی توصیه های قبل از مراجعه را بخوانید.