خانه / دندانپزشکی و درمان ریشه / ترس از دندانپزشکی / پاسخ به تمام سوالات شما در مورد عصب کشی دندان
عصب کشی و ترس
ترس از عصب کشی

پاسخ به تمام سوالات شما در مورد عصب کشی دندان

1.عصب کشی دندان درد ندارد!

درمان کانال ریشه  دندان (همان به اصطلاح عصب کشی) درمانی موضعی است که به صورت معمول از مسیر تاج دندان شما در کانال های ریشه انجام می شود و تمامی مراحل می تواند تحت بی حسی موضعی و با کمترین میزان اذیت و ناراحتی طی شود و شما دردی را نباید احساس کنید. نگرانی از درد حین کار عصب کشی، بی مورد است! ( برای اینکه ترستان از عصب کشی بریزد اینجا را بخوانید)

2. درمان کانال ریشه معمولی یک درمان غیرجراحی و غیرتهاجمی است.

یعنی در موارد عادی نیاز به عصب کشی نه برشی قرار است داده شود و نه خونریزی و بخیه ای در کار است. نه نیاز است که خیلی از موارد مرخصی بگیرید و نه کار خود را تعطیل کنید (در مورد جراحی ریشه که یکی از کارهای متخصص اندو است قضیه متفاوت است)

ترس از دندانپزشکی

3. درمان جایگزینی برای عصب کشی وجود ندارد.

وقتی دندان نیاز به درمان کانال ریشه (عصب کشی) پیدا می کند،اگر به هردلیلی عصب کشی انجام نشود، درمان دندان فقط و فقط کشیدن است (ایمپلنت جایگزین اندو نیست، بلکه یک روش جایگزین کننده دندان از دست رفته است)

4. درد بعد از عصب کشی، در بیشتر افراد موقتی و درد خفیفی است.

در موارد نادری این درد ممکن است شدید باشد که با داروهای ساده مسکن قابل کنترل است.بنابراین نباید نگران درد بعد از درمان باشید. چون اول اینکه موقتی است و دوم اینکه قابل کنترل است.(توصیه های بعد از درمان عصب کشی را اینجا بخوانید)

5. درمان ریشه یا همان عصب کشی یکی از موفق ترین درمان های دانش پزشکی است.

درمان ریشه یا همان عصب کشی موفقیت بالایی دارد و اگر درست انجام شود، قابلیت پیش بینی نتیجه آن هم خیلی خیلی بالا می باشد. موفقیت بالای این درمان ، انتخاب آن را برای شما و دندانپزشکتان اجتناب ناپذیر می کند.

6. عصب کشی دندان ها را ضعیف نمی کند.

در واقع علت اینکه دندان ها بعد از عصب کشی ممکن است تاج ضعیفی داشته باشند و نیاز به روکش داشته باشند این است که پوسیدگی دندان را تخریب کرده است و نسج سالم دندانی را از بین برده است. همین پوسیدگی یا عوامل پوسیدگی زا به رسیدن به فضای حفره پالپ ( همان به اصطلاح عصب دندان) آن را در گیر کرده اند. بنابراین عصب کشی درمانی که بعد از ضعیف شدن دندان به دنبال پوسیدگی برای حفظ دندان و ایجاد شرایطی برای تقویت دندان با ترمیم یا روکش انجام می شود و باعث ضعیف شدن دندان نمی شود.

7. عصب کشی ضرر شناخته شده ای برای بدن ندارد.

عصب کشی نه علت سرطان، نه علت سردرد، قولنج یا هر مشکل سیستمیک دیگری است! عصب کشی یک درمان محدود موضعی است و انجام آن نه تنها تاثیر منفی بر سلامت بدن شما ندارد، بلکه با قطع ورود میکروب ها از مسیر دندان به بدن و حفظ دندان شما، سلامتی کلی شما را هم تامین می کند.

8. عصب کشی درمان بالنسبه ارزانی است.

اگر درمان ریشه را از نظر زمان صرف شده، تکنیک و نتیجه آن (حفظ دندان شما به جای کشیده شدن) با بقیه درمان های دندانپزشکی و حتی پزشکی مقایسه کنید ، قیمت عصب کشی در کشور ما چندان بالا نیست. حتی در مقایسه با سایر کشورهای دنیا، هزینه عصب کشی به مراتب پایین تر است در حالی که کیفیت و تکنولوژی انجام عصب کشی در کشورما، با بسیاری از کشورهای تراز اول دنیا برابر است.( در مورد هزینه های درمان و عصب کشی توسط ما به اینجا مراجعه کنید)

9. عصب کشی درمانی خیلی زمانبری نیست.

درمان عصب کشی معمولا در یک الی دو جلسه انجام می شود و نتیجه آن هم بلافاصله حاصل می شود. شما برای حصول نتیجه درمان خود به طور معمول نیاز نیست زیاد انتظار بکشید. مانند ارتودنسی برای حصول نتیجه مدت زیادی تحت درمان نیستید و برعکس درمان پروتزی (روکش، دست دندان) همه درمان در مطب انجام می شود و به پروسه های خارج از مطب نیاز ندارد.

10. عصب کشی برای همه سنین قابل انجام است.

افراد سالخورده هم می توانند برای این درمان در صورت نیاز مراجعه کنند. درمان ریشه دندان های دائمی اطفال هم قابل انجام است. ممکن است انواع درمانی که برای کودکان انجام می شود از نظر تکنیکی بر اساس سن کودک، متفاوت از افراد بزرگسال باشد.

برای هماهنگی وقت مشاوره و درمان شش روز هفته ( به جز جمعه) با شماره های مطب از این قسمت تماس بگیرید .

اگر قصد مراجعه برای عصب کشی دارید، توصیه های قبل از عصب کشی را اینجا بخوانید .